پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

تزریق پلاستیک مجدد (overmolding) و قالب گیری اینسرتی روشی برای ساخت قطعات پیچیده

تکنولوژی تزریق پلاستیک دوباره همان گونه که پرینتر سه بعدی FDM از نامش پیداست، یک طریق ایجاد میباشد که در آن روند تزریق پلاستیک معمول بر روی یک قطعه تزریق پلاستیک گردیده دیگر اجرا می‌شود.

قطعه پوسته گیری گردیده نخستین که تحت عنوان بستر شناخته می‌شود، داخل پوسته فلزی ثانویه قرار می‌گیرد. به این ترتیب زمانی پلاستیک مذاب را باطن پوسته تزریق میکنیم، مواد مایع “بستر” را اشراف کرده و به آن جوش می‌خورند. زمانی که پلاستیک مذاب خنک میشود، یک قطعه بغرنج متشکل از دو جزء بستر و پلاستیک نو تزریق گردیده روی آن، نتایج می گردد. تکنولوژی تزریق پلاستیک دوباره برای یک تولیدکننده قابلیت و امکان تشکیل داد یک قطعه پوسته گیری گردیده مشتمل بر بیشتراز یک ماده را سوای نیاز به مونتاژ دستی دو یا این که یک‌سری قطعه غیر وابسته آماده می سازد.
فناوری تزریق پلاستیک دوباره چیست؟
چرا از تکنولوژی تزریق پلاستیک دوباره به کار گیری کنیم؟
فناوری تزریق پلاستیک دوباره یک چاره ایده آل برای بخش اعظمی از حالت تولیدی میباشد. این تکنولوژی برای ایجاد انبوه قطعات ارزان قیمتی که به دو (یا این که بیشتر) جزء درست شده از مواد متعدد نیاز دارا هستند، در مقایسه با مونتاژ دستی چندین قطعه، روشی سریعتر و مقرون به صرفه خیس میباشد و همینطور چگونگی بالاتری به دست میدهد.

این فرآیند در بخش اعظمی از مورد ها برای شما قابلیت و امکان پیشرفت طرح هایی که با مونتاژ دستی قابلیت پذیر نیستند را آماده می نماید. (برای مثال: تزریق ماده ثانوی باطن یک قطعه پلاستیکی توخالی.)

فناوری تزریق پلاستیک دوباره در وضعیت تحت می‌تواند مورد ایده آلی باشد:

تزریق لاستیک یا این که ماده پلی یورتان بر روی یک بستر ترموپلاستیک دشوار
تزریق پلاستیک دشوار بر روی یک بستر پلاستیکی دشوار
تزریق لاستیک بر روی یک بستر فلزی (پوسته گیری اینسرتی)
تزریق پلاستیک طاقت فرسا بر روی یک بستر فلزی (پوسته گیری اینسرتی)


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۱:۳۹ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)