پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

چاپ سه بعدی دارو

یکی‌از دیگر از قسمت های امید‌بخش فناوری چاپ سه آجل، پرینتر سه بعدی FDM پرینت سه آجل داروها در یک سری سال بعدی میباشد. صنعت داروسازی بسیار در اختیار گرفتن گردیده است و برای عرضه در بازار بایستی اکثری از لازمات را رعایت نماید. البته کمپانی FabRx به حیث می‌رسد که با زمان هایی که چاپ سه آتی درین عرصه ارائه میدهد متقاعد گردیده‌است. مقصود این مجموعه ساخت‌و‌ساز داروهای چاپی سه آتی شد‌ه‌است. یکی مدیران این موسسه به اسم پزشک آلوارو گویانز توضیح میدهد: “توانگری ساخت‌و‌ساز قرص ها یا این که دستگاه های پزشکی با به کار گیری از یک فولدر سه آتی مجال های متعددی را تولید می نماید. بی آلایش ترین دستاورد میباشد که خواهیم توانست اندازه یا این که ترازو مواد باطن قرص را تغییر تحول دهیم و براین اساس وزن قرص و در فیض دوز دارو را تغییر‌و تحول میدهیم.

به این ترتیب ممکن میباشد دوز دارو را خیلی ریلکس و سریعتر برای هر مریض تهیه و تنظیم نمائید. توسعه دیدنی این دستاورد در اطفال میباشد که طبق گفته آلوارو سن و وزن بچه تأثیر متعددی بر طریق مصرف دارو داراست. هم اینگونه در هر قرص می اقتدار دو یا این که یک سری دارو را ادغام کرده و تعداد قرص هایی را که شخص می بایست ببلعد کاهش بخشید که‌این فرمان به ویژه در سالمندان اصلی میباشد.

آلوارو میگوید: “بسته به مواد انتخابی ما خواهیم توانست به نشر بسیار سریع یا این که هدفمند دارو به بخش ها خاصی از دستگاه گوارش دست یابیم. ”

FabRx میخواهد در پهنا ۲ سال بیمار‌ستان ها با چاپگرهای سه آجل تجهیز نماید. یکی‌از بحران های اساسی، قانون ها میباشد؛ ساخت‌و‌ساز کنندگان مواد دارویی معتقدند هنوز پروسه اعتبار سنجی کاملا ایفا نشده میباشد. در شرایطی‌که چاپ سه آجل دارو تحت عنوان قدم تولیدی درنظر گرفته گردد، به در اختیار گرفتن و تهیه و تنظیم بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت. در صورتی‌که این قدم ترکیبی در حیث گرفته گردد، قوانین کمتر خواهد بود.

موضوعی که معلوم گردیده است آجل پر‌نور دانش پزشکی با ظهور چاپگر های سه آینده میباشد. در ۱۰ سال آجل دانش پزشکی به لطف توسعه بسیار سریع فناوری مانند چاپ سه آینده رویش بسیار متعددی خواهد کرد و شاید در آن مجال او‌لین اندامهای کاربردی پرینت سه آینده گردیده زیستی ساخت و ساز گردیده باشند.


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۸:۵۸ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)