پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

آینده پرینترهای سه بعدی در چاپ غذا

Campden BRI تحقیقاتی شرع نموده است پرینتر سه بعدی FDM تا اثرات مثبت پرینت سه آجل را بر صنعت های غذایی معلوم کرده و بعدی پر‌نور تری از پرینتر سه آجل خوراک ارائه دهد.

پرینت سه آجل غذایی تکنولوژی ایست که به‌سرعت در هم اکنون پرورش میباشد. پرینترهای سه آتی نو امروزه در دسترس قرار میگیرند که می‌توانند برای گونه های متفاوت مواد غذایی به عنوان پرینتر سه آتی خوراک آیتم به کار گیری قرار گیرند. خوراکی های خمیری همانند شکلات (پرینتر سه آتی شکلات) ، پوره و شیرینی با تکنولوژی چاپ سه آتی می توانند به هر شکلی در آیند.

گروه Campden BRI در درحال حاضر جست و جویبار کل فرض ها میباشند تا ببینند چه چیزهایی برای ایجاد انبوه مطلوب میباشند.

متفحص مواد غذایی،گائل دلامر،هر که این دسته را رهبری می نماید، می‌گوید: «در سال های اخیر گام های خیر در مشاجره پرینترهای سه آینده به سوی جلو برداشته شد‌ه‌است و در صنعت های متفاوت تحولات عظیمی ساخت‌و‌ساز نموده است هرچند به کار گیری از پرینتر سه آینده خوراک در قسمت غذایی آنچنان مسیر مستقیمی نپیموده میباشد».

او ادامه می‌دهد: «کارداران زیادی همانند ماندگاری، آلودگی میکروبیولوژیکی، دمای چاپ، بافت، رئولوژی و درنهایت امکان ماده غذایی جهت پرینت می بایست در لحاظ گرفته خواهد شد. به مراد برآورده کردن انتظارات مصرف کننده و حفاظت امنیت و سالم خوراک همگی این مسائل بایستی رعایت خواهد شد.»

مقصود پروژه
غرض این پروژه استخراج آنالیز واقع گرایانه و جداگانه از امکان ها و محدودیت های فناوری چاپ سه آجل به طور کاربردی روی سختی وسیعی از مواد غذایی بوده میباشد.

این گروه همینطور در اکنون پژوهش ارتقای تغذیه فردی بر پایه ی حمایت نیازهای مختلف رژیمی شخص همانند بی نیاز سازی خوراک با ویتامین د، کلسیم و پروتئین برای اشخاص سالمند میباشد. حتی خوراک می‌تواند بیش تر از این فردی سازی گردیده و کمبود هایی نظیر اسیدهای چرب ضروری و فیبرهای غذایی را برطرف نماید.

 

همینطور این پرژه از میکرو سی تی اسکنرهایی به کار گیری خوهد کرد تا پباده سازی ها را برای کشف حوزه امکان ساختارها و اشکالی که میتوانند بوسیله پرینت سه آجل مشابه سازی شوند، کپی نماید.

دلامر خاطر نشان کرد: «اضافه های مواد غذایی نیز قادر است کاهش یابد به گونه ای که مواد فاسد شدنی که در غیر این شکل کیفیتشان را از دست میدهند میتوانند روی متاع پرینت شوند. بازرسی ما مشخص و معلوم خواهد کرد کدام مواد غذایی و انواع می توانند به طور سه آتی چاپ شوند، سرعت و چگونگی چاپشان و جنبه های بهداشتی اش چه‌طور خواهد بود.»

Campden BRI در ۲۰ ژوئن سمیناری برگزار کرد که در آن سمینار موضوعاتی زیرا شم مصرف کننده، کاربرد چاپ سه آینده برای طبقه بندی غذایی به طور فردی، ترکیبات قابل چاپ، پتانسیل های پرینت سه آینده، عنایت رئولوژی و امنیت غذایی مشاجره شد.


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۴:۳۲ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)