پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

ریخته گری دقیق چیست؟

در ذیل یک طرح کلی از فرآیند فرایند ریخته گری ظریف نقل شده میباشد:

تشکیل داد الگوی اساسی
اولی مرحله از ریخته گری ظریف، ایجاد کرد پرینتر سه بعدی FDM مثال نخستین مهم از موم میباشد. کاربردهای صنعتی معمولاً درجاتی از ماشینکاری را مشتمل بر می‌شوند، البته صنعتگران میتوانند این مرحله را با دست نیز اعمال دهند.

برای پیشرفت ورژن های مختلف یک سبک، می قدرت نسخه برداری های زیادی از الگوی اساسی را به یک راهگاه مومی متصل و یک گروه از الگوها مشابه درخت را ساخت. این تکنیک یک نحوه بسیار معمول در کاربردهای تولیدی در مقیاس صنعتی میباشد و می قدرت درختی تنظیم کرد که مشتمل بر حداکثر صد الگوی مهم باشد.

انجام ماده نسوز
بعداز تولید الگوی مهم، مجال به کار گیری از موادی میباشد که در غایت پوسته را تشکیل می‌دهند. این مرحله که با تیتر “investing” شناخته می‌شود، دربرگیرنده به کارگیری از مواد نسوز (یا این که مقاوم در قبال حرارت) در الگوی اساسی میباشد. مواد نسوز متداول گزینه به کارگیری در ریخته گری ظریف دربرگیرنده سیلیس، آلومینا، آلومینیوم سیلیکات یا این که زیرکن است.

پیشرفت پوسته ریخته گری دربرگیرنده سه مرحله میباشد. مرحله نخستین، پوشش دهی، با فرو بردن الگوی مهم در دوغاب مواد نسوز اعمال میشود. این فعالیت اذن می‌دهد تا مواد ریخته گری به آحاد ترک های این سر مشق وارد شوند تا حتی کوچکترین جزئیات نوسازی خواهد شد. این پوشش آن گاه با ایفا وسعت بیشتری از مواد نسوز یه شکل دستی یا این که با قرار دادن الگوی مهم در معرض باران ذرات ماسه کامل شدن می گردد. بعد مواد نسوز با قرار تصاحب کردن در معرض دمای بالا مشقت بار میشود.

این فرآیند بایستی تا فرصت تشکیل که یک لایه به طور کاملً قطور و مقاوم از مواد ریخته گری تکرار شوند. معمولاً دست کم ضخامت ۵ میلی متر متبوع میباشد. هنگامی ریخته گری به اندازه کافی قطور و مقاوم شد، پوسته تا ۴۸ ساعت باقی می‌ماند تا کم آب خواهد شد. همینطور اتصال دهنده هایی مانند ترکیبات سیلیکات می‌توانند به مراد بهبود مقاومت مکانیکی و پایداری شیمیایی پوسته، با مواد ریخته گری ادغام شوند.

موم زدائی
زمانی پوسته به طور کاملً محکم شد، باطن کوره قرار میگیرد و وارونه می‌شود. دما موم درون پوسته را ذوب کرده و قابلیت و امکان خروج آن را مهیا می نماید. مومی که از پوسته بیرون می گردد، معمولاً برای کاربردهای تجاری این فناوری بازیابی گردیده و آیتم استعمال دوباره قرار می‌گیرد.

در‌این مرحله ارتقا سریع دما متبوع میباشد تا موم لایه فرنگی بتواند پیش از سایر بخش های آن آزادانه آغاز به جریان کرده و در فیض به پوسته زخم نرساند.

پیش گرم کردن پوسته‌
در واپسین مرحله، پوسته در معرض دمای بالا نزدیک به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ رتبه سانتیگراد قرار می‌گیرد. این مرحله دو عمل اجرا می‌دهد. اولی گزینه این میباشد که هر اثری از موم باقی مانده یا این که رطوبت را که ممکن میباشد در طول مراحل موم زدائی حذف نشده باشد را بخار می نماید. دوم این که سبب دشوار شدن بیشتر پوسته می‌شود.

در‌این مرحله می قدرت فلز مذاب را در پوسته ریخته و مثال های نخستین را ساخت. ریختن فلز در پوسته داغ ایده آل میباشد چون این فلز بازه مجال بیشتری به طور مایع باقی میماند و منجر میگردد حفره های ریز پوسته لبریز و تک تک جزئیات دقیق ساخت شوند. بعد از این مرحله، به پوسته اذن میدهند تا خنک گردیده و هرگونه رخنه‌ یا این که رخنه‌ گزینه رسیدگی قرار می‌گیرد. در هر شکل، موردنیاز میباشد عملیات پس پردازش با به کارگیری از طریق های معمول سنباده زنی و پرداخت بر روی مثال اول فلزی پایانی صورت پذیرد.


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۵:۱۹ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)