پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

پرینت سه بعدی با استفاده از خمیر چوب

ساخت‌و‌ساز محصول ها و مواد چوبی به صورت معمول پرینتر سه بعدی FDM فارغ از طیف وسیعی از ابزار تیز برای تبدیل آنان به صورت متبوع ناممکن بوده میباشد. با این درحال حاضر تیمی از پژوهشگران کالج صنعتی چالمرز با تامل بالاتر از محدوده طبیعی فرآیندهای مرسوم، با به کار گیری از پرینت سه آتی یک طرز برای ساخت و ساز محصول ها تازه با به کار گیری از خمیر چوب توسعه و گسترش داده اند. آن ها هم اینگونه یک جزء طبیعی بدست آمده از گیاهان به اسم همی سلولز که مانند یک ادله چسبناک شغل می نماید را بدین خمیر اضافه کرده اند.
ساخت و ساز اینگونه ماده ای خلاف کد ژنتیکی حقیقی و واقعی چوب فعالیت می نماید و باعث ارتقا دوام، رنج، تخلخل و توان کششی آن میشود. در اکثر پروژه های تولید، عملیات بر روی چوب با به کار گیری از یک اره یا این که بقیه ابزارها ایفا می‌گردد. مغایر اکثری از سایر مواد ، مراحل هایی مانند ذوب یا این که تغییر و تحول صورت نمی تواند روی چوب شکل گیرد.

فرایندهای تبدیلی که برای ساخت محصولاتی زیرا صفحه، کارت و یا این که پارچه هستند پایین ایجاد کرد های بنیادی یا این که معماری سلول های چوب را از فی مابین میبرند. ولی تکنولوژی تازه پرینت سه آجل سبب ساز تبدیل چوب به مال پایانی با شکلی تماما بر پایه ی با حیث ما میگردد.

همان گونه که دانشمندان، بسط دهندگان و ساخت کنندگان در سراسر دنیا همچنان به رسیدگی مواد و دانش روش فعالیت با تکنولوژی های متفاوت، به ویژه فناوری پرینت سه آینده ادامه میدهند، کیفیت به کارگیری از بخش اعظمی از گونه های گوناگون پلاستیک، فلزات، الیاف، جوهر و غیره برای تولید هندسه های بغرنج آشکار میشود. دانشمندان با استعمال از این تحت تشکیل داد تازه، پتانسیل ساخت‌و‌ساز طیف کبیر ای از اقلام با به کار گیری ازجوهر کامپوزیت چوب را مشاهده کرده اند:

بسته بندی
خرقه ها
مبلمان
بهداشت و معالجه و محصول ها محافظت فردی


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۶:۱۴ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)