پرینتر سه بعدی FDM پرینتر سه بعدی FDM .

پرینتر سه بعدی FDM

پرینت سه بعدی DLP

شیوه DLP یکی‌از دیگر از اشکال نحوه های پرینتر سه بعدی FDM میباشد که بسیار شبیه نحوه SLA بوده و در سال ۱۹۸۷ بوسیله لاری هورنبک ساخته و در ساخت پروژکتور بسیار دوست داستنی شد. درین تکنولوژی از میکروآینه های دیجیتال که بر روی تراشه نصفه هادی قرار می‌گیرند، مستعمل میباشد.

DLP نیز همچون SLA با فوتوپلیمرها عمل می نماید. در واقع تفاوت این دو طرز منبع نوروفروغ آنهاست. در DLP از منابع متداولتر فروغ و روشنایی مانند چراغهای قوس دار استعمال می‌شود. ماده اول گزینه به کار گیری در DLP رزین پلاستیک مایع میباشد که در مخزن روشن رزین قرار می‌گیرد. رزین بر تاثیر قرار به دست آوردن مقابل نوروروشنایی زیاد تخت گاز در یک سری ثانیه مشقت بار می گردد. بعد از اتمام هر لایه، تکان کرده و لایه آجل تشکیل میشود. سود تشکیل داد به‌این شیوه ساخت قطعاتی با مشقت و و ضوح بالا میباشد. برتری این طریق بر شیوه SLA کاهش ماده گزینه به کار گیری و در سود آن هزینه زیر خیس و ضایعات کمتر میباشد. کاربرد این طرز در پروژکتورهای فیلم، تلفن های همپا و … میباشد.

پرینت سه آجل FDM

تکنولوژی FDM اولیه توشه بوسیله اسکات کرومپ در ده سال ۱۹۸۰ گسترش و انجام شد. بقیه شرکتهای چاپ سه آتی فناوری های مشابهی زیر اسم های گوناگون معرفی کرده اند. کمپانی MakerBot که امروزه یک کدام از شناخته گردیده ترین شرکت ها میباشد، فناوری نسبتاً یکسان به اسم FFF ساخت می نماید. با یاری FDM شما میتوانید خیر فقط مثال های کاربردی، بلکه سبک های مفهومی و تولیدات پایانی را نیز چاپ نمایید. نکته عالی در زمینه‌ی این نحوه این میباشد که کل بخش های چاپ گردیده با FDM از چگونگی مقاومت بالای مکانیکی، حرارتی و شیمیایی بهره مند بوده که برای مهندسین مکانیک و ساخت بسیار اثرگذار میباشد. FDM صرفا تکنولوژی چاپ سه آینده میباشد که قطعات با ترموپلاستیکهای ایجاد می نماید. درین نحوه قطعه از تحت ترین لایه با تزریق فیلامنت ترموپلاستیک به طور لایه لایه ساخت میگردد. تک تک پروسه یه خرده مشابه به استریولیتوگرافی میباشد.


برچسب: پرینتر سه بعدی FDM،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۸:۰۱ توسط:محمد صادقی موضوع: نظرات (0)